Módszertani képzés nyelvtanároknak

Saturday, May 12, 2018, at 9 AM – 5 PM
Vörösmarty Mihály Gimnázium, Horánszky utca 11., Budapest, 1085
Jelentkezés itt vagy az alábbi kódot okostelefonnal beolvasva:
Mit szólnál egy jó kis szakmai/módszertani felfrissüléshez a tanév végi nagy hajrában? El tudod képzelni a nyelvtanítást könyvek, szólisták, nehézkes nyelvtani magyarázatok nélkül? Elhiszed, hogy MINDEN EGYES tanuló képes elsajátítani egy (vagy akár több) idegen nyelvet iskolai kereteken belül? Hogy a nyelvóra lehet egy laza flow-állapot tanárnak és diáknak egyaránt miközben olyan sebességgel történik a nyelvelsajátítás, ami a hagyományos módszerekkel elképzelhetetlen?

Mindez nem egy újabb hókusz-pókusz, süllyesztőgyanús módszerrel érhető el, hanem a nyelvtanárok körében jól ismert Dr. Stephen Krashen alapelveinek módszeres alkalmazásával. A világhírű amerikai nyelvész az 1980-as években fogalmazta meg hipotéziseit a nyelvelsajátításról, azonban ezek az elvek sokáig csak elvont teóriaként kerültek be a külföldi és hazai nyelvtanárképzésbe.

Az utóbbi egy-két évtizedben több Krashen elveire épülő módszer is virágzásnak indult, köztük a legelterjedtebb a TPRS (Teaching Proficiency through Reading and Storytelling). A TCI (Teaching with Comprehensible Input) és TPR Storytelling módszereivel élő tanárok a gyakorlatban alkalmazzák Krashen következtetéseit. A tudatos nyelvtan- és szótanulás helyett a nyelvhasználat készségének élvezetes elsajátítására vetjük a súlyt. Tanulóink élvezik az órákat – és a sikert, amit a hatékony módszerek biztosítanak.

E módszertant szeretnénk tanárok között terjeszteni. Rendezvényünkre olyan tanárokat várunk, akik a nyelvoktatás módszertanában naprakészek szeretnének lenni. Gyakorló tanároknak a mindennapos munkát megkönnyítő, a kiégés megelőzését is segítő szakmai ismereteket kínálunk.

Nagyon szeretnénk, hogy hármónk lelkes kezdeményezése más tanárokat is fellelkesítsen. Teremtsük meg együtt a nyelvoktatás 21. századi módszertanának országos műhelyét!

BEMUTATKOZÁS

Mindhárman lelkes tanárok vagyunk. Háromféle helyzetben gyakoroljuk hivatásunkat.

Horváth Barbara egy hagyományos állami általános iskolában tanít, hagyományosnak egyáltalán nem nevezhető módon: óráin nincsenek padok, tankönyvek, a tanár szavait áhítattal hallgató, szorgosan körmölő gyerekek. Ellenben minden diáknak komoly „munkája” (classroom job) van, random labdák röpködnek egy-egy kiszámíthatatlan pillanatban, a gyerekek pedig aktívan kommentálják a közösen megszülető történeteket.

Lisa Horváth egy magániskolában tanít alsósokat történetek felhasználásával. Tananyagokat készít külföldi tankönyvkiadóknak. Szorgosan látogatja a hazai és külföldi módszertani konferenciákat résztvevőként, előadóként és szakképzett TPRS coach-ként.

Boros Attila Botond szabadúszóként elsősorban felnőtteknek tanít angol és magyar nyelvet itthon és külföldön. Tapasztalt (mű)fordító. Nyelvtanulóként is Krashen elveit követi. Különböző nyelveken tart élvezetes demókat, így a workshop résztvevői saját bőrükön tapasztalják meg a módszer hatékonyságát.

Jelentkezés itt vagy az alábbi kódot okostelefonnal beolvasva:

Szólj hozzá!

%d bloggers like this: